פורסמו שמותיהם של שני לוחמים נוספים שנפלו בקרבות

קובי פינקלר 1 Comment on פורסמו שמותיהם של שני לוחמים נוספים שנפלו בקרבות

הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים נוספים שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה: יששכר נתן הי"ד, בן 28 מקריית מלאכי, קצין לוחם בעוצבת הקומנדו ואיתי שהם, בן 21 מראש העין, אף הוא לוחם בעוצבת הקומנדו

צילום: דובר צה"ל
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים נוספים, שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה: רס״ן יששכר נתן, בן 28, מקרית מלאכי, קצין לוחם בעוצבת הקומנדו וסמ״ר איתי שהם, בן 21, מראש העין, אף הוא לוחם בעוצבת הקומנדו.

בנוסף, נפצע באורח קשה לוחם מיחידת עוקץ במהלך הקרבות ברצועת עזה אתמול (ראשון).

צפו בדבריו של הלוחם יששכר נתן הי"ד: "באחד הסבבים האחרונים היינו במוצב ארז, הסתכלתי אחורה על נתיב העשרה והבנתי שאם לא אהיה כאן יבצעו טבח בתושבים ש-100 מטר מאחורינו".

play-sharp-fill

בעיריית קרית מלאכי ציינו כי יששכר היה מ"פ מוערך ביחידת מגלן ובין היתר פיקד על הכח שאיתר את המחבלים בפיגוע באלעד לפני כשנה וחצי. "בערב חג שמחת תורה האחרון השתתף בהקפות עד השעות הקטנות של הלילה ובבוקר כששמע על פריצת המחבלים נסע במהירות לעוטף והציל משפחות רבות באומץ לב. עיריית קריית מלאכי תלווה את המשפחה בשעותיה הקשות".

הבית הלבן הודיע כי בין האזרחים האמריקנים המוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה, ישנה ילדה בת שלוש שהוריה נרצחו במתקפה האכזרית של החמאס. ביידן גינה באופן חד משמעי את החזקת החטופים על ידי חמאס, בהם ילדים רבים ואמר כי יש לשחרר את כל החטופים ללא דיחוי נוסף.

נמשכת התמיכה והגיבוי לישראל מצד מדינות בעולם: קנצלר גרמניה, אולף שולץ, התייחס למלחמה בעזה והבהיר, כי הוא מתנגד לכל הפסקת אש ברצועה. שולץ אמר "אני לא חושב שהקריאות להפסקת אש מיידית או הפסקה ארוכה, שהן בעצם אותו דבר – הן נכונות. במידה וכך יהיה, זה אומר שישראל תשאיר לחמאס, את האפשרות להתאושש ולהשיג טילים חדשים".

הקבינט המדיני-ביטחוני שכונס הלילה במשך שעות, אישר את התקנות שמאפשרות לסגור ערוץ תקשורת זר אשר שידוריו וגעים בביטחון המדינה. בין הערוצים הצפויים להיסגר, כאשר הם משדרים בישראל ומזדהים עם החמאס, ערוץ "אל-ג'זירה" המקורב לקטאר, ו"אל מיאדין", המקורב לאיראן.

גורמי מודיעין בכירים במזרח התיכון ובכיר אמריקני לשעבר, אמרו לעיתון האמריקני וושינגטון פוסט, כי על פי המידע והמפות שהחזיקו מחבלי חמאס באחת שהשתתפו בטבח, עולה כי ארגון הטרור התכוון בשלב השני לפלוש עמוק יותר לשטח ישראל, עד לגבול אזור יהודה ושומרון, כדי ליצור הישג אזורי משמעותי.

צה"ל חשף אמש הקלטות חדשות מהן עולה, כיצד חמאס מסכל הכנסת דלק למטרות חירום לבית החולים 'שיפא' בעזה. כזכור בלילה האחרון צה"ל תיאם העברת סולר לשימוש רפואי דחוף לבית החולים העזתי ובשיחה שערך קצין צה"ל עם גורם בכיר במערכת הבריאות בעזה נאמר, כי מנכ"ל משרד הבריאות של חמאס, אוסר לקבל את הדלק ודורש מהם שלא לגעת בו.

אמש פורסם תיעוד ובו נראה, כיצד מחבלי החמאס מכים אזרחים פלסטינים, שניסו לאסוף מזון ממשאית סיוע, בסוף השבוע האחרון. באיחוד האירופי גינו את "השימוש של חמאס בבתי חולים ובאזרחים כמגנים אנושיים". עם זאת, שר החוץ של האיחוד, קרא להפוגות מיידיות בלחימה וציין כי הוא מודאג מאוד מהמשבר ההומניטרי ברצועה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    נקום נקמת דם עבדיך! מצפים בכיליון עיניים לגאולה שלמה בקרוב ממש! לא מסתפקים בפחות מגאולה!